Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Dzisiaj jest:
 
.
 .: menu
Główna strona

Opis serii Combat Mission

Przewodnik/poradnik do gry Shock Force

Scenariusze bitew

Artykuly na temat serii oraz II Wojny Światowej

Recenzje gier wartych uwagi

Linki do ciekawych stron
 

 .: recenzja strategii Soldiers: Heroes of World War II.

Soldiers: Heroes of World War II.




Soldiers to specyficznego rodzaju strategia czasu rzeczywistego pozwalająca przenieść się w czasy II Wojny Światowej.

Opisywana strategia jest już troszkę "przestarzałym" tytułem, ale szczerze przyznam, że osobiście zagrałem w nią zaledwie kilka tygodni temu. Zagrałem i zaiste bardzo się zdziwiłem, jak dobra strategią jest ta gra.

Gra choć należy raczej do tych bardziej rozrywkowych, niż realistycznych strategii nie jest jednocześnie kolejnym sztampowym przykladem RTS'a. Dzieje się tak po części dzięki temu, iż pod nasze dowództwo oddane są raczej skromne siły najczęściej pod postacią jednego czołgu wraz załogą.
Patrząc ogólnie na schemat rozgrywki nie trudno porównać grę do doskonałej serii Commandos. W Soldiers wielokrotnie przyjdzie nam długo planować wykonanie zadania, a i nie rzadko misję będziemy musieli powtarzać od nowa z powodu trudności postawionych przed nami zadań.
Dobrym i ciekawym rozwiązaniem gry jest to, że praktycznie każdy z żołnierzy może przejmować ekwipunek od zabitego przeciwnika, dzieki czemu nie rzadko polepsza się jego przydatność na polu walki. Prowadzi to też do takich sytuacji, że po zniszczeniu naszego pojazdu a uratowaniu jego zalogi, możemy przejąć niezniszczony pojazd wroga i włączyć sie ponownie do walki.

Gra pozwala nam wcielić się w żołnierzy wojsk niemieckich, sowieckich i amerykańskich, dzięki czemu przyjdzie nam walczyć za pomocą tak oczywistych jednostek, jak Tiger, T-34 czy Sherman'a. Dodatkowo zawarto inne jednostki, które głównie służą nam za ofiary, ale w każdej chwili możemy się do nich przesiąść i próbować wykonać zadanie.

Atutem gry jest jej oprawa graficzna, która wygląda znakomicie nawet dzisiaj nie odstając od tej prezentowanych w nowych tytułach. Miłym akcentem w grze jest też możliwość rozwalenia praktycznie każdego elementu krajobrazu. Grając, wprost nie mogłem się opanować na widok niezniszczonych budynków na które ochoczo marnowałem pociski HE, bowiem animacja niszczenia owych budynków jest niesamowita (budunek utworzony jest z kilku elementów i gdy przykładowo strzelimy w którąś ze ścian, to ta ulegnie zniszczeniu ale reszta budynku dalej będzie stała dopóki nie zniszczymy kolejnych ścian co doprowadzi do zawalenia się konstrukcji).
Pojazdy w grze są wykonane bardzo dobrze z licznymi szczegółami. Niezwyle "brutalnie" potraktowano żołnierzy, którzy przy pobliskiej eksplozji pocisku HE potrafią "rozpaść się" na kilka krwawych fragmentów!

Pomimo że gra nie pretenduje do bycia grą ultra-realistyczną, to dbałość o część szczegółów jest miła dla gracza. Czołgi przemieżając krajobraz spalają cenne paliwo, a używanie odpowiedniej amunicji adekwatnej dla celu jest też istotne.
Nowością w grze jest zapewne system sterowania jednostkami. Możemy oczywiście wydać rozkaz wciskając odpowiedni przycisk, a następnie kliknięciem na mapie określić miejsce w które jednostka ma się udać, ale o wiele lepszym sposobem na to jest patent twórców gry. Patent ten polega na osobistym przejęciu kontroli nad jednostką (czy to żołnierzem, czy pojazdem) co objawia się tym, iż za pomocą klawiszy kierynkowych sterujemy kierunkiem przemieszczania sie jednostki, a ruchy myszką odpowiadają przykładowo kierunkiem obrotu wieży czołgu. W praktyce sterowanie te choć nieco karkołomne, to jednak ułatwiające wykonanie zadania.

Gra niestety sama w sobie nie posiada edytora, a ilość dostępnych misji jest raczej skromna. Na szczęście z racji iż gra ma juz te kilka latek twórcy wypuścili edytor oddzielnie, więc w obecnej chwili można ściągnąć dodatkowe misje z sieci by przedłużyć sobie przyjemność z gry.

Do gry wydane zostało coś na wzór kontynuację pod nazwą Outfront jednakże na sieci mozna poczytać niepochlebne komentarze na jego temat, a osobiście nie mialem jeszcze okazji kupić gry.
W 2006 roku wydana została także gra tej samej ekipy co tworzyła Soldiers i ową grę (Faces Of War) nazywa się często kontynuacją Soldiers. Osobiście nie miałem jeszcze możliwości zagrać, chociaż grę posiadam już od kilku miesięcy. Z pewnością kiedyś mi sie to uda, więc będziecie mogli o niej poczytać :).

Niestety nie przebadałem jeszcze gry po katem rozgrywki multiplayer, więc ciężko mi na ten temat cokolwiek powiedzieć.

Tak więc z czystym sumieniem mogę polecić tę grę dla każdego miłośnika komputerowej strategii. Niezależnie od swego doświadczenia w tego rodzaju grach, z pewnością każdy znajdzie przy tym tytule chwile dobrej rozrywki.

Galeria:



© meryphillia 2006

 

design: zama | modified by meryphillia