Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Dzisiaj jest:
 
.
 .: menu
Główna strona

Opis serii Combat Mission

Przewodnik/poradnik do gry Shock Force

Scenariusze bitew

Artykuly na temat serii oraz II Wojny Światowej

Recenzje gier wartych uwagi

Linki do ciekawych stron
 

 .: krótka rozprawa na temat gry Combat Mission: Shock Force.

CM: Shock Force i CMX2, czyli co niesie dla nas przyszłość.




O nadchodzącym powolnymi krokami Combat Mission: Shock Force wiedzą zapewne wszyscy miłośnicy serii. Także z pewnością wielu z Was twierdzi że wielkim błedem jest umiejscowienie gry w realiach współczesnych zamiast II Wojny Światowej.
Ale czy zastanawialiście się głębiej...?

Cóż... Z pewnością Battlefront próbuje "sprzedać" grę dzieciakom i w ogóle klientom, którzy zbytnio nie przepadają za IIWŚ. Obecnie mamy prawdziwy wysyp strategii umiejscowionych w tych realiach i rzeczywiście co niektórym może się to już "przejeść". Z drugiej strony strategia hybrydowa w stylu CM, a umiejscowiona w współczesnych realiach pola bitwy jak dla mnie wydaje się wyjątkowo smakowita, by rzucić się na półkę z tytułem w dniu jego premiery.
Jednakże to co najważniejsze w całej tej sprawie to fakt, że chłopaki testują nowy engine na którym będzie opierać się gra mając z pewnością w głowach kolejny po Shock Force tytuł. A jak szybko możemy się domyślić, będzie on raczej na pewno umiejscowiony w realiach II Wojny Światowej.
Testując nowy silnik graficzny w realiach współczesnych, twórcy niewiele ryzykują, tak jak ryzykowaliby tworząc na niesprawdzonym "w warunkach bojowych" silnku grę wyczekiwaną przez wszystkich.
Praktyka zdobyta na tworzeniu Shock Force zaowocuje w przyszłości jeszcze lepiej opracowanym i usprawnionym silnikiem dla gry (gier) umiejscowionych w interesującym nas teatrze. Choć jesteśmy mało wymagającymi odbiorcami jeśli chodzi o grafikę, to jednak należy przyznać, że grafika porównywalna z tą w grach Soldiers czy Panzers, a zawarta w grze z serii Combat Mission z pewnościa zadowoliłaby wielu ludzi, a być może przyciągneła do gry nowych, bardziej wybrednych graczy.

Jedyną negatywną rzeczą, jaką narazie zaobserwowałem w wypowiedziach twórców jest nadmierne skupianie się na temacie dodatkowych smaczków, jakie będzie zawierał Shock Force, w stylu niezwykle realnego nieba czy odwzorowania gwiazd w nocy, a także wpływu przmieszczania się słońca i księżyca na odwzorowanie cieni. Z drugiej strony może to być celowe odwracanie naszej uwagi, byśmy byli jeszcze bardziej zachwyceni genialnością tytułu, gdy w końcu sie ukaże :).

Niestety przed nami jeszcze raczej daleka droga do takiego "unowocześnionego" Combat Mission. Sam Shock Force zapowiadany jest na przyszły rok, ( wszystkie prezentowane screeny, to wczesna "Alpha" ) a co do przyszłych gier na tym silniku, ludzie z Battlefront jak narazie nie chcą się nawet wypowiadać.
Na szczęście Battlefront z pewnością chciałoby odnowionej serii, gdyż to tacy sami maniacy jak my. Dlatego pozostaje nam tylko wyczekiwać samego Shock Force, jak i zapowiedzi kolejnych tytułów opartych na silniku CMX2.

Poniżej link do filmiku prezentującego obecny stan graficzny terenu, który można wygenerować za pomocą CMX2.
Jak podaje Battlefront: grafika jest wczesną "alfą" i nie prezentuje końcowego wyniku, który będzie można obejrzeć w grze.

Filmik prezentujący wczesną wersję-Alpha terenu


© meryphillia 2006


Galeria:

 

design: zama | modified by meryphillia