Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Dzisiaj jest:
 
  Opis ogólny |   Przegląd serii
 
 .: menu
Główna strona

Opis serii Combat Mission

Przewodnik/poradnik do gry Shock Force

Scenariusze bitew

Artykuly na temat serii oraz II Wojny Światowej

Recenzje gier wartych uwagi

Linki do ciekawych stron
 

 .: seria Combat Mission: Przegląd serii


Serię zapoczątkowała na rynku pozycja Combat Mission: Beyond Overlord, która ukazała się w 2000 roku. Jak sam podtytuł wskazuje, gra dotyczyła okresu od lądowania Aliantów w Normandii do ostatnich walk na froncie zachodnim. Gra symuluje starcia tylko na obszarze działań w zachodniej i centralnej części Europy i oddaje nam do dyspozycji jednostki następujących armii: Niemieckiej, Amerykańskiej, Angielskiej, Kanadyjskiej, Wolnej Francji, no i co najważniejsze; Polskiej.
Z racji, iż to pierwsza cześć, jest więc ona nieco zubożała w stosunku do dalszych. Polega to na tym, iż dysponujemy mniejszą ilością możliwych rozkazów do wyegzekwowania dla jednostek, co oczywiście nie jest aż tak dużym mankamentem gry. Także jakość grafiki jest nieco mniejsza, niż w dalszych częściach. Niewielkie ograniczenia dotyczą także edytora, w którym to mamy mniej elementów terenu w stosunku do pozostałych gier.
Niestety pierwsza część Combat'a nie jest obecnie zbytnio popularna, większość osób zarzuca grze, iż jest najmniej realistyczna z serii, a co prowadzi do tego, że jest niegrywalna. Oczywiście nie jest to prawdą; stwierdzę nawet, iż w tej cześci AI jest bardziej agresywne niż w dalszych cześciach. Dzięki temu gra przeciwko komputerowi jest bardzo pasjonująca.




Jako druga na rynku, ukazała się wydana w 2002 roku, gra Combat Mission: Barbarossa To Berlin. Ta część symuluje starcia od początku faszystowskiej inwazji na Rosję, aż do ostatnich dni wojny na ziemiach Wschodnich Niemiec. Dodatkowo, mamy możliwość wzięcia udziału w Wojnie Fińsko-Rosyjskiej.
Tym razem do naszej dyspozycji oddano odziały armii: Niemieckiej, Rosyjskiej, Polskiej, Rumuńskiej, Węgierskiej, Włoskiej, Fińskiej i dodatkowo rosyjskie oddziały partyzanckie.
W stosunku do pierwszej odsłony, ta, wzbogacona została o wiele nowych rozkazów dla jednostek, pozwalających jeszcze bardziej urealistycznić rozgrywkę. Poprawie uległa także grafika. Tekstury terenu, jak i pojazdów czy oddziałów piechoty, wyglądają zdecydownie lepiej, niż w pierwszej odsłonie serii.




Kolejną z gier w serii jest Combat Mission: Afrika Korps, którą opublikowano w 2004 roku. Gra symuluje całość działań na froncie afrykańskim, a także walki na Sycylii, Krecie i we Włoszech. Nie ma także problemu w symulacji działań armii Rosyjskiej w Jugosławii, czy działań wojennych w Grecji.
W tej części gry możemy dowodzić odziałami armii: Niemieckiej, Amerykańskiej, Brytyjskiej, Włoskiej, Francuskiej, Kanadyjskiej, Australijskiej, Polskiej, a także tak egzotycznych, jak Nowej Zelandii i Południowej Afryki.
W warstwie rozgrywki, gra nie zmieniła się w stosunku do drugiej części i oferuje po prostu tylko nowy teren walk. Z racji obecnie małej popularności pierwszej części serii, większość scenariuszy tworzonych przez miłośników gry, a odnoszących się do działań we Francji, Holandii, czy ojczystych ziemiach Niemieckich; tworzona jest właśnie w oparciu o edytor ostatniej serii Combat'a.
Obecnie jest to ostatnia z części osadzonych w realiach II Wojny Światowej.




Historia dopisała kolejny rozdział w dziejach serii i oto w 2007 roku ukazała się długo wyczekiwana, ale i kontrowersyjna kolejna część tym razem w oparciu o całkowicie nowy silnik graficzny.
Kontrowersje wśród starych fanów wzbudził fakt przeniesienia działań zbrojnych na współczesne pole walki; gra opisuje hipotetyczny konflikt pomiędzy siłami zbrojnymi Syrii i Stanów Zjednoczonych Ameryki.
Jako trzecia siła wystepują bojówki terrorystyczne, które mogą walczyć nie tylko z Amerykanami, ale i Syryjczykami.
Gra wprowadziła także oprócz nowego pola walki oraz nowocześniejszej strony wizualnej, możliwość toczenia potyczek w czasie rzeczywistym, jak i kampanię mniej więcej z prawdziwego zdarzenia.
To co cieszy w grze chyba najbardziej, to dosyć zaawansowany edytor, który pozwala zaprojektować znacznie bardziej wymagające zadania niż miało to miejsce w poprzednich odsłonach serii.



© meryphillia 2006-2007
 

design: zama | modified by meryphillia