Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Dzisiaj jest:
 
.
 .: menu
Główna strona

Opis serii Combat Mission

Przewodnik/poradnik do gry Shock Force

Scenariusze bitew

Artykuly na temat serii oraz II Wojny Światowej

Recenzje gier wartych uwagi

Linki do ciekawych stron
 

 .: recenzja strategii Hearts of Iron II: Doomsday.

Hearts of Iron II: Doomsday.




Hearts Of Iron to specyficzny rodzaj strategii, dzięki której możemy zmienić przebieg II Wojny Światowej.

Prawdę powiedziawszy nigdy nie byłem miłośnikiem gier w tym stylu. Jakoś nie przemawiały do mnie z racji, iż uważałem że są one nudne bowiem na dobrą sprawę nic się w nich nie dzieje :). No i dzisiaj z całą pewnością mogę powiedzieć, jak bardzo się myliłem.

Hearts of Iron to gra, która z początku może oszołomić swoimi możliwościami, szczególnie gracza, który nie grał w gry o podobnym stylu.
Ogólnie gra pozwala nam objąć dowodzenie dowolnego państwa na świecie w okresie od 1936 roku do 1953. Oczywiście mało kto chciałby grać jakąś tam Argentyną, czy Persją, które niczym sie nie wyróżniały na politycznej arenie w tamtym okresie. Dlatego też głównie będziemy grać takimi potęgami światowymi, jak USA czy chociażby III Rzesza.
Wybierając państwo którym będziemy kierować, jednoczśnie jakby determinujemy rodzaj rozgrywki. Kraj o niewielkim znaczeniu strategicznym dla świata determinuje raczej spokojny tryb gry. Prędzej będziemy musieli iść na ugodę z większymi państwami bądź nawet ulegniemy zbrojnemu atakowi. Natomiast gra mocarstwem dostarczy nam zaiste niesamowitej rozrywki.

Głównym celem gry jest zdobycie największego wplywu na świecie, czy to jako pojedyńcze mocarstwo, czy jako pakt wielu narodów. Wpływ ten oczywiście głównie będziemy zdobywać na drodze konfliktu zbrojnego, choć nie wiele mniejsze znaczenie ma wpływ za pomocą polityki.
Oczywiście możemy starać się grać według uwczesnych realiów, ale gra jakby sama z siebie nawołuje do zmiany biegu wydarzeń. Nic nie stoi nam na drodze, by przykladowo grając Polską uprzedzić realia i przed 1939 rokiem zaatakować Niemcy. To czy powiedzie się nam takie naginanie historii zależy już tylko od tego jak pokierujemy krajem w trakcie jego rozwoju.

Kierując państwem mamy zaiste ogromny wpływ na czynniki rozwoju. Począwszy od gospodarki i poziomu technologicznego naszego kraju, a skończywszy oczywiście na potędze sił zbrojnych. Mamy także dostęp do aparatu wywiadowczego pozwalającego dokonywać skrytych akcji dywersyjnych.
Oczywiście głównym czynnikiem mającym wpływ na rozwój naszego państwa ma gospodarka i dlatego najwygodniej grać wielkimi państwami, bowiem wtedy zdobycie funduszy na wszelkie projekty nie stanowi dużej trudności.

Graficznie gra nie powala na kolana, ale wynika to tylko ze specyfiki gry. Grając będziemy mieli przed oczami przez praktycznie cały czas mapę świata. na niej wykonujemy wszelkie operacje wojskowe natomiast pozostałe opcje zarządzania państwem dostępne są w oddzielnych menu.
Niestety troszeczkę obskurna jest animacja walczących jednostek, chociaż ma to tylko wrażenie estetyczne i praktycznie nie wpływa na przyjemność z gry.
Patrząc ogólnie grafika nie jest czymkolwiek istotnym w tej grze. jej siła tkwi w niezwykle rozbudowanym systemie rozgrywki bazującym na niezliczonej ilości zależności na poszczególnych szczeblach gospodarki, polityki i poziomie technologicznym.

Jak dla mnie Hearts of Iron jest bardzo dobrą grą, pozwalającą pobawić się w ustalanie alternatywnej historii świata. Nie spędzam przy niej zbyt dużo czasu, ale każda chwila jest z pewnością mile spędzoną chwilą. Niestety by sprawnie w nia grać trzeba przebić się przez sporą instrukcję, bowiem same tutoriale zawarte w grze zbyt wiele nie dadzą nam do mówienia.

Galeria:



© meryphillia 2006

 

design: zama | modified by meryphillia